Sunday, July 4, 2010



Salam Perjuangan & salam Kedinginan..
Situasi sekarang nie: Sejuk yang teramat kerana hujan yang amat menghiburkan menitiskan permata indah sejak petang tadi... Tengok T.V..Tiada rancangan yang menarik untuk di tonton..Kalau adapun, berita..Hurmmm.. Boleh la.. Planning hari nie sepatutnya ikut kakak pegi 'Berkelah' kat Pantai Morib..Tapi,dikeranakan hujan,perancangan harus dibatalkan..Hari ini amat seronok melayan karenah Syifa Al-Zahrah...Anak sedara kesayangan(pasal satu2nya anak sedara setakat nie) ana..Pelbagai karenah yang Syifa tunjukkan kat ana ngan mak..
Iskh3..Lincah...Comel..Menggemaskan..huhu.. Beberapa kali ana cakap,"Kalau Syifa nakal,Abi buang balik Sabah"..huhu..Mak ana asyik tergelak jak..Sangat terhibur tatkala melihat telatah ana kecil yang begitu 'excited' dalam meneroka benda2 baru yang ada kat BUMI ALLAH nie..Satu rahsia ana,ana suka tengok Baby disebabkan 2 perkara tunjang...

Pertama: Terbayang bila ana nie betul2 jadi ABI & menjaga anak sendiri..Titik..hoho Kedua: Ana akan mendapat semangat baru dari mereka..Bila tengok 'determination' anak2 kecil nie..Sentiasa membuat motivasi ana naik..Pasal tu la,ana nie memang suka baby yang aktif..Yang tidak boleh duduk diam..yang suka kena marah pasal ambil barang2..Lucu & menyemarakkan Semangat...Itu bagi ana la..

Hari ini baru terasa 'Zukk' nak meneruskan pelajaran ke Gombak..Quite Excited..Itu pun setelah naqib & sahabat2 banyak bertanya dan mengembalikan nostalgia belajar sebelum ini..Baru semangat untuk menggambarkan segala situasi & penyelesaian masalah yang akan ana hadapi di Bumi Barakah..UIAM Gombak..Alhamdulillah..Akhirnya ia datang juga.. "It's better late than Never.." Terlambat ka??Ndak bha juga..Ana rasa kena pada masanya..hoho.. Apasal takut sangat dengan 4.000...hehe..First sem nie,ana akan berusaha gigih supaya dapat result 4...Insyaallah..

Sekarang ni,ana memikirkan strategi nak cari member satu bilik di UIA nanti..Bukan ana anti sosial atau orang yang tak suka sahabat baru..Tapi...sekadar persediaan..Sekurang2nya ada sahabat yang memang dah kenal diri ini..Kalau sahabat ana,dorang akan tahu kelemahan ana yang sering kali 'misplace' benda sendiri..Wallet,Spect & apa2 la..Selalu jak salah letak...Jadi memang bergantung sangat dengan sahabat untuk mengingatkan ana & sabar dengan karenah gila ana nie..hehehe..Dah ada target dah..HILMI dengan RIZHAM..harap2 masa pendaftaran nanti tidak hancur la strategi kami..Insyaallah..Jodoh pertemuan di Jalan Allah..Kalau dapat sahabat baru bagus juga..
So,Doakanlah yang terbaik deh..Semoga betul2 apa yang ana harapkan dapat dilakukan dengan sempurna bila dah start belajar nanti...Insyaallah..Doa sahabat2 amat2 bermakna.. Rasa macam dah tua pula sekarang nie..Napa r??Iskh3..x leh2..Ana kena berjiwa remaja..Baru senang nak masuk dengan mad'u yang berjiwa remaja kan??Lagipun,ana nie memang insan yang kuat main..TAK PERNAH SERIUS..hehehe..tanyalah dengan insan2 yang pernah bekerja dengan ana...hohohoo..

No comments:

INSAN SETIA