Thursday, July 1, 2010

*Menghitung Hari*



Assalamualaikum....
Sedih,gembira,gentar & macam2 perasaan lagi yang ana rasakan sekarang nie...
Yang pasti rasa sedih meninggalkan Bi Bawah Bayu seakan menguasai diri...
Entah mengapa??
Serindu mana pun ana dengan bumi semenanjung,
Tapi setiap kali hendak meninggalkan bumi ini..
Hati terasa sangat sayu..


Bukan sedih nak meninggalkan keselesaan di rumah,
Atau mungkin kemewahan musim cuti,
tidak juga kelapangan masa..
Mungkin kerana terlalu banyak memori musim cuti ini..
Atau mungkin masih risau memikirkan tanggungjawab di negeri ini ..
Sungguh banyak..
Memang sungguh banyak...

Namun,diriku bukanlah Insan yang Keliru
Diantara perjuangan & tuntutan nafsu..
Tidak akan ku sia-siakan penghijrahan ku..
Di sana berjuta ilmu yang menunggu untuk di telaah..
seinfiniti pengalaman yang dapat di perolehi..
Jalinan ukhuwwah yang sememangnya menanti..

Akanku ambil semampuku..
Untuk aplikasi di Bawah bayu..
Agar Bumi ini mekar..
Subur melakar sejarah kegemilangan Syiar..
itu janjiKu..
Itu Azamku..
Tapi semuanya tidak akan berlaku..
Tanpa RedhaMU...
Aku memohon
Aku berdoa
Aku bermunajat
Agar setiap langkahku
Hela nafasku
Detak jantungku
Hanya untuk perjuangan Mendaulah AgamaMU...

Sahabat-sahabatku di bumi semenanjung..
Bantulah aku..
Ingatkan aku..
bimbinglah aku..
Aku Insan terpinggir..
Tatkala jauh dari perjuangan..
Sungguh aku tidak mahu..
Mari Bersama Maju..
Tingkatkan Kefahaman..
Kukuhkan perjuangan...

Sahabat-sahabat Di Bawah Bayu..
Istiqamah lah..
Jangan takut..
jangan gentar..
Kita berusaha sehabis baik..
Menggilap kembali sinar itu..
Maju terus Pantang Mundur..
Takbir...


No comments:

INSAN SETIA